اطلاعات اسم امیرارسلان

جنسیت پسر
نام به انگلیسی amir-arsalan
تلفظ نام به انگلیسی /a.-arsalān/
تلفظ به فارسی امیرارسلان
افراد دارای این نام 72,429
ابجد 593
ریشه نام ترکی , عربی
 

ریشه اسم امیرارسلان

همانطور که در قسمت بالا اشاره کردیم ریشه نام امیرارسلان ترکی , عربی می باشد و این نام در فارسی و در لغت نامه های مرجع مثل فرهنگ لغت دهخدا، فرهنگ لغت معین، فرهنگ فارسی، فرهنگ اسم ها، فرهنگ لغت عمید  و ... به صورت " امیرارسلان " تلفظ میشود. در زبان انگلیسی هم تلفظ نام امیرارسلان به صورت “ /a.-arsalān/ "  رایج است و این امکان وجود دارد که در بعضی از کشورهایی که انگلیسی صحبت میکنند به شکل های دیگری نیز تلفظ گردد. صوت نام امیرارسلان بسیار زیبا و دلنشین می باشد و به همین خاطر در هر زبانی از جمله زبان انگلیسی، فرانسوی و حتی آلمانی به صورت کامل قابل هجی کردن می باشد.
 

توضیحات تکمیلی درباره نام امیرارسلان

 
معنی اسم امیر ارسلان در فرهنگ فارسی :
داستان مفصلی است اثر نقیب الممالک و تحریر خانم فخر الدوله دختر ناصرالدین شاه و قهرما آن جوانی دلاور و زیبا از سرزمین روم (آسیای صغیر) است به نام امیر ارسلان رومی و سفر او به ملک فرنگ و عشق او بدختر پادشاه فرنگ به نام فرخ لقا و اشکالاتی که وی در راه و صال آن دختر دچار شده است.
 
معنی اسم امیرارسلان در ثبت احوال:
۱- (به مجاز) امیر و پادشاه شجاع و دلیر؛ ۲- (اَعلام) امیر ارسلان رومی پسر پادشاه روم و قهرمان داستان مشهور فارسی از نقیب الممالک، داستان سرای دربار ناصرالدین شاه.
 

حروف ابجد نام امیرارسلان

ابجد اسم امیرارسلان شامل عدد " 593 " و ابجد وسیط آن شامل عدد " 41 " و ابجد صغیر آن شامل عدد" 26 " می گردد.
 

نام های هم آوا پسر با اسم «امیرارسلان»

امیراحسان
امیرشایان
امیرساسان
امیراصلان
امیرماهان
امیرپویان
امیرسبحان
امیرکیوان
امیرکیان
امیراردلان
امیراشکان
امیرسامان
امیرسام
سبلان
حسان
 

نام های هم آوا دختر با اسم «امیرارسلان»

زیلان
هیلان
دیلان
گلان
ژالان
شیلان
ترلان
کیلان
امیرا
امینه
 

خصوصیات کلی اسم امیرارسلان

رنگ نام امیرارسلان قرمز می باشد. از خصوصیات این نام میتوان به بسیار جسور بودن آن اشاره کرد. این افراد از هیچ چیز و هیچ کس ترسی ندارند و آشکارا به مبارزه ی جدی با مشکلات و سختی ها می پردازند و در این میان برای حل مشکلات و رسیدن به هدف به قول معروف از جان مایه میگذارند. خونگرمی این افراد موجب شده است که با اشخاص بسیار زیادی ارتباط داشته باشند و به اصطلاح از روابط اجتماعی بالایی برخوردار باشند. اگر نام شما هم امیرارسلان است بهتر است از توانایی های بسیار بالای خود در جهت های مثبت زندگی خود استفاده کنید و برای رشد آنها همیشه در تلاش باشید.


منبع: راسخون